search
حلقه سفید

طراحی سایت و لندینگ پیج

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1400/10/14
طراحی سایت و لندینگ پیج

طراحی سایت، نخستین گام در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. بعد از طراحی سایت شما باید به معرفی وب سایت خود بپردازید. برای اینکه وب سایت شما توسط کاربران فضای مجازی دیده شود، شما باید چندین کار مختلف انجام دهید. ابتدا مشخص کنید که چگونه می خواهید کاربران را جذب کنید. برای این کار می توانید از گوگل، ادرورز، جوامع مجازی، تبلیغات پیامکی و...استفاده کنید، ولی در نظر داشته باشید که باید کاربران را به صفحه خاصی در وب سایت خود هدایت کنید. به این صفحات که کاربران با مشاهده تبلیغات شما و کلیک بر روی لینک سایت وارد آن می شوند، لندینگ پیج (landing page) می گویند.

لندینگ پیج بعد از طراحی سایت ایجاد می شود و طراحی این صفحه بر اساس نوع محصولات و خدمات شما متفاوت خواهد بود. شاید از خود بپرسید چرا باید صفحه لندینگ پیج ایجاد کنم در حالی که می توانم کاربران را مستقیما به صفحه ی محصولات هدایت کنم؟ در واقع استفاده از صفحه لندینگ پیج در وب سایت اجباری نیست و اگر تعداد محدودی محصول دارید، می توانید مشتریان را مستقیما به صفحه محصولات هدایت کنید. لندینگ پیج در موارد زیر قابل طراحی و استفاده است:

1- شما نیاز دارید که به مشتریان خود محصولاتی را بصورت پک ارائه دهید و با جمع آوری اطلاعات این محصولات در یک صفحه یک لندینگ پیج از محصولات و خدمات ایجاد کنید. در این حالت کاربران شما دیگر نیازی به حرکت بین منوها و محصولات شما ندارند و در یک جا همه اطلاعات را مشاهده می کنند. برای مثال در وب سایت، یک ارائه دهنده محصولات و خدمات تاسیسات ساختمانی می توان یک لندینگ پیج که در آن قیمت پکیج ها، رادیات، لوله های 5لایه، تعرفه خدمات لوله کشی، گرمایش از کف و...ایجاد کرد و برای هر محصول یا خدمات با شرح مختصر و تصویر مناسب کاربران را صفحه اطلاعات تکمیلی هدایت کرده و یا یک لندینگ پیج دیگر برای مشتریان سازمانی با محصولات موتورخانه، دیگ، پمپ، رادیاتور، تعرفه نصب موتورخانه، تعرفه لوله کشی 5لایه و...ایجاد کرده و مانند پیج قبل به صفحه محصولات و خدمات هدایت کرد. در این حالت فقط کافیست مشتریان خانگی را لندینگ پیج مشتریان خانگی و مشتریان سازمان را به لندینگ پیج مشتریان سازمانی هدایت کنید.

2- معرفی تخفیفات می تواند کمک زیادی در کمپین های تبلیغاتی به شما کند. می توانید محصولات دارای تخفیف را در یک لندینگ پیج قرار دهید تا با استفاده معرفی آن کاربران به راحتی با تمامی کالاهای دارای تخفیف شما آشنا شوند. در این حالت دیگر نیاز نیست تا کاربران تمامی محصولات و خدمات شما را مرور کنند تا متوجه شوند که چه کالاهایی دارای تخفیف است و مقدار تخفیف آنها چقدر است. این موارد در طراحی سایت باعث ایجاد راحتی زیادی در کمپین شما می شود.

منبع :