search
حلقه سفید

طراحی سایت و معرفی محصولات

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1402/10/11
طراحی سایت و معرفی محصولات

در طراحی سایت باید به گونه ای عمل کنیم که بتواتیم محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریانمان معرفی کنیم. معرفی درست محصولات می تواند مشتریان زیادی را به سمت ما جلب نماید. در معرفی محصولات در خرید سایت، باید به این نکته توجه کرد که مشتری امکان مشاهده فیزیکی آن را ندارد و باید به گونه ای معرفی شود که مشتری بیشترین ارتباط را با آن برقرار نماید. در خرید های حضوری مشتری به راحتی کالا را لمس کرده و ابعاد و جنس آن را کاملا درک می نماید، ولی در خرید های آنلاین با مشاهده یک تصویر، مشتری نمی تواند درک درستی از محصول ارائه شده داشته باشد. در بسیاری از موارد حتی درک درستی از ابعاد آن ندارد. گاهی تصور مشتری کالاهای بزرگی است ولی محصول، یک محصول کوچک است و یا برعکس. برای حل این مشکل در بسیاری از طراحی سایت ها در کنار تصور کالاهایی که احتمال خطای ابعاد دارند، از یک کالای ملموس استفاده می کنند تا کاربران تجسم ابعادی درستی از محصول داشته باشند. مثلا کنار محصول دست خودشان با یک خودکار قرار می دهند و با آن عکس گرفته و در طراحی سایت قرار می دهند.

در هنگام طراحی سایت باید به این نکته دقت داشته باشید که تصاویر محصول باید چگونه در طراحی سایت نمایش داده شوند. این تصاویر بر اساس نوع محصول متفاوت خواهد بود. در برخی محصولات مانند ماشین آلات صنعتی عکس شاخص کلیدی مهمی محسوب نمی شود ولی در مورد لباس، داستان کاملا متفاوت است و شما نیاز دارید چندین عکس از رنگ های مختلف محصول در چندین زاویه تهیه کرده و در طراحی سایت قرار دهید.

توضیحات و شرح محصولات نیز در هنگام طراحی سایت باید لحاظ گردد و نوع این توضیحات نیز بر اساس نوع محصول متفاوت است. فرض کنیم کالای شما یک ماشین صنعتی که در مثال قبل در مورد آن صحبت کردیم، تصویر آن زیاد مهم نیست ولی شرح آن بسیار مهم است. گاهی شما باید شرح مفصل از تکنولوژی بکار رفته در ابعاد آن، توان مصرفی و بسیاری از نکات فنی تهیه کرده و در طراحی سایت قرار دهید، زیرا کاربران این نوع محصولات، افراد فنی و کار کشته ای هستند و باید اطلاعات دقیقی از محصولی که قصد خرید دارند را داشته باشند. این ساختار در مورد مثال دوم کاملا متفاوت است. در نمایش لباس، عکس بسیار مهم است ولی شاید نیاز به شرح مفصل نداشته باشید و تنها وارد کردن نوع جنس، سایز بندی و رنگ بندی کافی باشد.

در برخی از محصولات مانند کالاهایی دیجیتالی که دارای تنوع بسیار بالایی هستند، داشتن امکان مقایسه نیز می تواند در ایجاد حس اعتماد در مشتری کمک کند و کاربران زیادی را به طراحی سایت شما جلب نماید. این موضوع نیز در طراحی سایت باید در نظر گرفته شود.

منبع :