search

بلاگ

طراحی سایت

طراحی سایت امروزه یکی از روش های معرفی افراد،کسب و کار ها و سازمان ها است و روز به روز بر تعداد کسانی که اقدام به طراحی وب سایت می کنند افزوده می شود. زیرا با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی هر روز افراد بیشتری برای یافتن نیاز های خود از اینترنت استفاده می کنند و این بستری جهت ارائه خدمات و محصولات ایجاد کرده است که در حال توسعه است.

طراحی سایت چیست؟

شبکه اینترنت توسط ارتش آمریکا بنیانگذاری شد و هدف آن ایجاد سرور های توزیع شده بود به شکلی که از جنگ های احتمالی یکی از ساختمان هایی که سرور اصلی در آن قرار داشت منهدم شد و کل شبکه اجتماعی قطع نشود و سایر سرور ها که در ساختمان های مختلف قرار دارند بتوانند به کار خود ادامه دهند. بعد از مدتی این شبکه در اختیار عموم قرار گرفت و همه افراد توانستند به این شبکه دسترسی داشته باشند. بزرگترین تحول عمومی در شبکه اینترنت با ظهور www ایجاد شد (world wide web). در این تکنولوژی اطلاعات بصورت تگ های متنی بین سرور ها و کاربران مبادله می شد که با یک آدرس که دامین اتلاق می شود قابل دسترس بود. مرورگرهای زیادی طراحی شدند و توانستند این تگ ها را تبدیل به عناصر گرافیکی و متنی زیبایی کنند که برای کاربران بسیار جذاب بود و توانست کاربران بسیار زیادی به سمت خود جذب کند.

امروزه این شبکه به حدی گسترش پیدا کرده است که در دست افراد بسیار جامعه وسیله ای برای دسترسی به آن وجود دارد و استفاده از شبکه به صورت های مختلف به امری عادی و روزمره تبدیل شده است و حتی گاهی زندگی بدون آن قابل تصور نیست. اینترنت به صورت شبکه های اجتماعی، سرویس ایمیل، وب سایت و انواع نرم افزار های آنلاین باعث ایجاد تحول در گوشه، گوشه ما گردیده است.این فضا و دسترسی عموم مردم فرصتی ایجاد کرده است که افراد و سازمان ها با طراحی سایت بتوانند از ویژگی ها و قابلیت های این فضا برای توسعه کسب و کار و برند سازی خود استفاده نمایند. اما سوال اصلی اینجاست که وب سایت چیست و چگونه باید طراحی شود؟ وب سایت تعداد صفحه اینترنتی است که دارای قالب طراحی یکسانی بوده و با یک آدرس دامنه قابل دسترسی است و هدف ار آن معرفی افراد، خدمات،محصولات، اطلاعات دسترسی، معرفی برنامه ها و اهداف، دریافت اطلاعات و سایر اموری است که کاربران به آن نیاز دارند.

بهترین طراح وب

بهترین طراح وب کیست؟ آیا می شود بهترین طراح وب را مشخص کرد؟ انتخاب بهترین ها همیشه کار سختی است. برای انتخاب بهترین ها همیشه باید ملاک های انتخاب را مشخص کرد. استفاده از کلمات کلی ناقص هستند و بیشتر مواقع راه را به خطا می برند. آنچه که درمهمترین ملاک های انتخاب بهترین طراحی سایت یا طراح سایت مناسب باید در نظر گرفته شود موضوع پشتیبانی، توان فنی و تخصص تیم طراحی وب است.

برای انتخاب بهترین طراح وب حتما به دنبال شرکت طراح وب باشید و نه فریلنسر. دلیل این انتخاب توان بالای پشتیبانی از طرف شرکت هاست. شرکت ها به دلیل اینکه دارای تیم هستند می توانند پشتیبانی بهتری نسبت به فریلنسرها در اختیار شما قرار دهند و مشکلات عمومی فریلنسر ها را نیز ندارند، زیرا در تیم فنی یک شرکت با خروج یک کارمند از تیم فرد دیگری جایگزین وی شده و به راحتی فآیند پشتیبانی ادامه پیدا می کند. توان فنی شرکت یکی از مهمترین گزینه ها در مورد انتخاب طراح سایت خوب است. یک وب سایت مجموعه ای از تخصص هاست، که از کنار هم چیده شدن آنها شاهد نمایش پایدار و بروز رسانی یک وب سایت زیبا و کارآمد خواهیم بود. داشتن تیم فنی متخصص در این حوزه یک گزینه کلیدی است.

ارائه روش های ارتباطی مختلف برای پشتیبانی، یکی از مزایای مهم طراح وب سایت خوب است. زیرا شما بعد از طراحی سایت قطعا نیازمند خدمات فنی خواهید بود و پاسخگو بودن شرکت طراحی برای شما بسیار مهم است. شرکت ها سعی می کنند با ارائه کانال های مختلف بهترین و سریع ترین پاسخگویی را برای مشتریان خود ارائه دهند.

چگونه طراحی وب را آغاز کنیم

برای طراحی وب سایت بعد از انتخاب تیم طراحی وب خوب، شما باید مقدمات کار را آماده کنید. برای اینکه تیم طراحی با سرعت زیاد بتواند وب سایت شما را آماده کند و تمامی نظرات شما در آن پیاده سازی شود، باید مقدماتی آماده و در اختیار طراح وب قرار گیرد.

انتخاب نام دامنه یکی از مهمترین اقدامات در طراحی سایت است. نام دامنه عنوانی است که شما در کارت های ویزیت و سربرگ ها و تبلیغات محیطی و مجازی کسب و کار خود قرار می دهید و کاربران و مشتریان شما می توانند با تایپ آن در مرورگر گوشی، تبلت و یا کامپیوتر خود به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. برای این کار شما باید ابتدا دامنه مناسب برای خود انتخاب کنید. محبوبترین دامنه ها در ایران دامنه های .com و .ir هستند. دامنه های .com با توجه به بین المللی بودنشان دارای قیمت بالاتری هستند و انتخاب نام آزاد که توسط شرکت یا شخص دیگری استفاده نشده باشد بسیار مشکل است. اگر دامنه مشتریان شما داخل ایران است و قصد استفاده از تبلیغات ادورز گوگل را ندارید، توصیه می کنم که دامنه .ir برای خود انتخاب نمایید. این دامنه ها از نظر عملکرد و حضور در موتورهای جستجو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها در هنگام تبلیغات ادورز گوگل به علت تحربم ها دامنه های .ir دچار مشکل می شوند.

بعد از انتخاب نوع دامنه برای وب سایت نوبت به انتخاب نام می رسد. برای اینکار نام دامنه ای انتخاب کنید که بصورت یکتا قابل تایپ کردن باشد و استفاده از حروفی مانند «ق»، «گ»، «چ»، «ژ» و «ش» و سایر حروفی که در انگلیسی نوشتن آنها ایجاد ابهام می کنند را به حداقل برسانید، زیرا این حروف در انگلیسی دو حرفی بوده و گاها به چندین روش قابل تایپ کردن هستند که این در به خاطر سپاری و نوشتن آنها توسط کاربران ایجاد مشکل می کند.