search
حلقه سفید

قدرت میکروکپی در طراحی وب سایت

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/05/27
قدرت میکروکپی در طراحی وب سایت

"کپی طراحی وب سایت" به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است. آیا به آن توجه کرده اید؟ مردم بیشتر و بیشتر به کلماتی که در طراحی وب سایت خود استفاده می کنید اهمیت می دهند. آنها سعی می کنند برای کپی ارزش قائل شوند و این ایده فوق العاده ای است! کلمات یک راه برجسته برای برقراری ارتباط آنلاین طراحی وب سایت هستند. و این چیزهای کوچک هستند که اهمیت دارند، به خصوص وقتی صحبت از تجربه کاربر طراحی وب سایت می شود.

کلمات به افزایش تجربه در هر دو سطح کاربردی و لذت بخش طراحی وب سایت کمک می کنند. کلمات لحن، صدا و شخصیت برند را تعیین می کنند. کلمات طراحی وب سایت همیشه باید به عنوان بخشی از یک طرح در نظر گرفته شوند، نه تنها در کجا قرار می گیرند و چگونه نمایش داده می شوند، بلکه باید آنچه را که واقعا می گویند.

اما میکروکپی طراحی وب سایت چیست؟ این کپی طراحی وب سایت های کوچک است که به شما کمک می کند. Microcopy طراحی وب سایت شامل مواردی مانند پیام‌های خطا هنگام پر کردن نادرست فرم کارت اعتباری یا کپی روی دکمه ارسال فرم است. عنوان صفحه طراحی وب سایت ، کپی بر اساس قرارداد شرایط و ضوابط، دستورالعمل‌های ثبت‌ نام، برچسب‌ های فرم، پیام صفحه بارگیری طراحی وب سایت ، متن نگهدارنده یا سلب مسئولیت است که ایمیل شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد. میکروکپی در سراسر طراحی وب سایت شما وجود دارد.

میکروکپی طراحی وب سایت زندگی کاربران را بهبود می بخشد

بیایید خطاهای کارت اعتباری را به عنوان مثال شروع کنیم. اگر خطایی دریافت کردید که می گوید «ورودی نامعتبر» در مقابل «شماره کارت اعتباری شما خیلی طولانی است»، کدام یک مفیدتر است؟ اگر مشخص نکند کدام ورودی نادرست است، به شما کمک نمی کند بفهمید چه مشکلی دارد، به سادگی بیان می کند که مشکلی وجود دارد و کمک چندانی به رفع آن نمی کند. دومی به طور خاص به شما می گوید که مشکل چیست تا بتوانید به آن رسیدگی کنید. مورد دوم همچنین قابلیت استفاده و تجربه کاربری بهتری دارد زیرا اولی می تواند کاربران طراحی وب سایت را گیج کند.

شما مبهم هستید

من Dribbble را بررسی کردم و چند عکس پیدا کردم که به نشان دادن نمونه های بد و خوب طراحی وب سایت میکروکپی کمک می کند. تصویر زیر به شما می گوید زمانی که به اشتباه وارد سیستم می شوید، ایمیل یا رمز عبور شما نادرست است. کدام یک بود؟ برای یک برنامه کاربردی آسان است که تشخیص دهد ایمیلی برای کاربر طراحی وب سایت در پرونده است یا خیر، اگر اینطور نیست، باید ایمیل باشد زیرا شناسایی نشده است. اگر در فایل است اما نمی توانید وارد شوید، باید رمز عبور باشد. تشخیص آن چندان سخت نیست، پس آن را همانطور که هست بگویید.

شما اصلا کمک نمی کنید

با عکس زیر، خطا به طور خاص رمز عبور را به عنوان مشکل شناسایی می کند، اما توجه داشته باشید که این یک فرم ثبت نام است، نه ورود به سیستم طراحی وب سایت. بنابراین، فرض نادرست رمز عبور آسان نیست. اگر از افراد می خواهید رمز عبور ایجاد کنند و این رمز عبور مطابق با استاندارد شما نیست، به آنها بگویید چه چیزی را از دست داده اند. آیا خیلی کوتاه است، باید یک عدد داشته باشد؟

برای عملکردی بودن طراحی وب سایت خاص باشید

در اینجا یک خطا داریم که آن را همانطور که هست می گوید. ایمیل وارد شده یک ایمیل معتبر نیست، بنابراین باید از صحیح بودن نحو ایمیل طراحی وب سایت اطمینان حاصل کنید. آیا علامت @ و نقطه دارد؟ دستورالعمل ها یا دستورالعمل های سرراست، همه تفاوت را ایجاد می کند. هیچ بازی حدس زدن برای کاربری که این خطا طراحی وب سایت را دریافت می کند وجود ندارد و مهمتر از آن هیچ سردرگمی و سرخوردگی وجود ندارد.

میکروکپی لذت بخش

سه مثال بالا حاوی میکروکپی کاربردی طراحی وب سایت هستند که در آن متن به سادگی به آسان یا قابل استفاده بودن تجربه کمک می کند. سطح دیگری از کپی وجود دارد و آن خوشحال کننده است. یک مثال خوب از این شکلی است که با گفتن اینکه شما نام زیبایی دارید، شما را متملق می کند. غیرمنتظره، و اغلب غیر ضروری، اما لذت بخش است. تصویر زیر از فرم حساب کاربری طراحی وب سایت در Poll Everywhere گرفته شده است.

هیاهو طراحی وب سایت درباره چیست؟

وقتی به آن فکر می کنید، هیچ یک از مثال ها مهم نیستند. آنها ساده و واضح هستند. با این حال، چه تعداد از طراحی وب سایت ها شما را با ذره‌هایی شوخ طبعی، چاپلوسی یا ادبی ساده خوشحال می‌کنند؟ نه آنقدرها، در واقع. در غیر این صورت، طراحی وب سایت ‌هایی مانند طراحی وب سایت MailChimp یا Woofoo در مورد آنها صحبت نم ی‌کردند که انگار خدایی برای داشتن نسخه ‌های گستاخانه هستند. اکنون، وقتی واقعاً به آن فکر می کنید، اکثر کپی ها در اینترنت غیرشخصی هستند. برخی از آنها هوشمندانه و مفید هستند - مطمئنا - اما چقدر از آنها واقعاً خنده دار یا لذت بخش هستند؟ من خودم را تکرار می کنم، نه آنقدر.

در واقع، بیایید یک قدم به عقب برداریم. چند طراحی وب سایت دارای کپی اطلاعاتی هستند؟ موارد بسیار زیادی وجود دارد که در آن کپی مبهم است، جایی که نمی دانید کلمات ساده ای مانند «پرش» یا «ok» واقعاً به چه معنا هستند. وقتی همه چیز نامشخص است، این یک شکست طراحی وب سایت است. فقط به این دلیل که طراحی وب سایت بصری یا زیبایی شناختی نیست به این معنی نیست که یک شکست طراحی وب سایت نیست.

چگونه یک میکروکپی طراحی وب سایت خوب ایجاد می کنید؟

وقتی نوبت به ایجاد میکروکپی طراحی وب سایت موثر می رسد، باید دو چیز را درک کنید. ابتدا، همانطور که با پیام های خطا مشاهده کردید، محتوا طراحی وب سایت باید آموزنده باشد. کپی طراحی وب سایت اگر کاربردی نباشد نمی تواند لذت بخش باشد. سپس می توانید لذت اضافه کنید، که بستگی به لحن پیام دارد. با افزودن کمی طنز به کپی، ادب یا هر شخصیت برندتان، می توانید به لذت برسید.

با مثال بیاموزید

بیایید از همه صحبت ها بگذریم، زیرا می توانم تمام روز صحبت کنم. در عوض، بیایید چند نمونه را ببینیم:

Virb

صفحه طراحی وب سایت ثبت نام یک خط بسیار دوست داشتنی روی آن قرار دارد. آیا می توانید آن را تشخیص دهید؟ استرس نداشته باشید، می توانید هر زمان که بخواهید این را تغییر دهید. دوست ‌داشتنی است زیرا به کاربران طراحی وب سایت اطمینان می ‌دهد که چیزی که به عنوان دامنه خود انتخاب می‌کنند کاملاً مشخص نیست. علاوه بر این، زبان عادی است، که باعث می شود به نظر برسد که توسط یک دوست به جای یک شرکت نوشته شده است.

مانیتور کمپین طراحی وب سایت

صفحه پشتیبانی طراحی وب سایت نیز چیز دیگری است. به جای گفتن: «مشکلی که دارید را توصیف کنید»، کاش می ‌گفت: «مشکلی که دارید را برای من توصیف کنید». می توانم بفهمم که چرا این کار را نمی کند، اما به نظر می رسد که چقدر با شخصیت تر خواهد بود. علاوه بر این، آنها نمونه ای را در نگهدارنده مکان ارائه می دهند. درخشان!

Github

امیدوارم متوجه شده باشید که طراحی وب سایت میکروکپی چقدر می تواند قدرتمند باشد. بزرگترین استدلالی که می توانم برای آن بیان کنم این است: در پایان روز شما سعی می کنید تبدیل ها را به دست آورید، درست است؟ طراحی وب سایت میکروکپی عملکردی اولین قدم است زیرا شما را متمایز می کند، چیزی که طراحی وب سایت های کافی از آن استفاده نمی کنند. اگر طراحی وب سایت شما خاطره انگیز باشد، برنده می شوید. (چون مردم برمی گردند، شما را لایک می کنند و به دوستانشان می گویند. بیا، واقعاً مجبور بودم آن را برای شما املا کنم؟!)

بنابراین در مورد این قدرت…

امیدوارم متوجه شده باشید که طراحی وب سایت میکروکپی چقدر می تواند قدرتمند باشد. بزرگترین استدلالی که می توانم برای آن بیان کنم این است: در پایان روز شما سعی می کنید تبدیل ها را به دست آورید، درست است؟ طراحی وب سایت میکروکپی عملکردی اولین قدم است زیرا شما را متمایز می کند، چیزی که طراحی وب سایت های کافی از آن استفاده نمی کنند. اگر طراحی وب سایت شما خاطره انگیز باشد، برنده می شوید. (چون مردم برمی گردند، شما را لایک می کنند و به دوستانشان می گویند. بیا، واقعاً مجبور بودم آن را برای شما املا کنم؟!)